NORMALNA DZIEWCZYNA
(w scenerii 2 facetów, jeden trzyma reflektorek, drugi mikrofon na wędce, pośrodku dziwka w stroju roboczym - a więc makijaż i strój wyzywający, z papierosem)
Dziwka - (stara się być jak najbardziej skromna i ludzka) Jestem normalną dziewczyną, żadną tam szał girl. Ja tylko w pracy wyglądam tak szałowo. Nie chcę się zgrywać na symbol seksu. To głupie. Czasem się zamyślę przed telewizorem jak zwykła kobieta. Ludzie nieraz mówią: "Ta to się nigdy nie zamyśli." To nieprawda. Jestem ludzka i nic co ludzkie nie jest mi obce.
Wszyscy mówią o mnie "Suzi, Suzi, znam!". Prawnicy, policjanci, lekarze... Kwiat miasta. Ale ja nie chcę być gwiazdą. Taką co to bez kija nie podchodź. (patrzy na wędkarza z mikrofonem) Dłuższego patyka już nie było?... Normalnie możesz podejść, ja cię przytulę... (tyczkarz kręci głową) Sami widzicie.
Owszem w filmie bym wystąpiła, bo i zrobić się potrafię i klapsów się nie boję. Ale nie dla sławy, tylko tak po ludzku, dla pieniędzy.
Mam też normalne uczucia. Kota nakarmię, popłaczę przed telewizorem. Wzruszam się nawet jak Kuroń kroi cebulę, tak się wczuwam. Ale ludzie oceniają mnie powierzchownie. (wędkarz prosi o potrzymanie wędki, bo musi zmienić baterie, dziwka zaczyna taniec przy wędce jak przy rurze) Przepraszam, to jest odruch bezwarunkowy. Ja mam przez to w domu nie pozamiatane.
Nieraz próbuję się odkryć przed ludźmi... ale każdy ma swoje sprawy, gdzieś goni, XXI wiek... Normalnie ludzie często nie widzą niczego oprócz własnej dupy. Tak, wiem, powiedziałam "dupa" - nie, nie jestem wulgarna, to język branżowy. Gdybym nie potrafiła używać języka branżowego, ludzie mogliby myśleć, że jestem wyniosła, że nie można mnie kupić... (do światłowca) Ta żółta lampka mnie postarza... (światowiec zmienia filtr na czerwony) Ojej, dziękuję... Jak w domu!
Moje marzenia? Marzę jak każda kobieta o czerwonym jaguarze, brylantach i odrobinie romantyzmu. I chce się czuć potrzebna. Górnik daje węgiel, hutnik stal, a ja... Czy zostanie po mnie jakiś ślad?...
KONIEC
Autor - Władysław Sikora
stronę opracowali: Aśka Kołaczkowska i Michał Włodarczyk